مجله تخصصی جودوسر

مقالات تخصصی تغزیه با جودوسر

مجله تخصصی جودوسر

مقالات تخصصی تغزیه با جودوسر

شواهد علمی نشان می دهد که یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث کاهش سطح کلسترول می شود. در انواع طبقه بندی فیبر انواع فیبر محلول و نامحلول، چسبناک و یسکوزیت وجود دارد، و در حالی که همگی فیبر به نظر می رسند اما بعضی از آن ها دارای خواص پایین آورنده کلسترول خون هستند.یولافجودوسر) و گندم منابع غنی از فیبر هستند، اگر چه دو نوع فیبر کاملا متفاوت دارند. بر اساس مطالعات انجام شده، سبوس یولافجودوسر) در مقایسه با سبوس گندم و حتی بلغور یولاف(جودوسر) بر کاهش کلسترول خون موثرتر است.

مقایسه پرک یولاف(جودوسر) و سبوس یولاف(جودوسر)

آزمایشات بالینی نشان داده اند که افزایش مصرف محصولات یولافجودوسر) سبب کاهش LDL یا کلسترول “بد” و کلسترول کلی خون می شود ، یک فنجان سبوس یولاف(جودوسر) حاوی ۷/۵ گرم فیبر است و به دلیل داشتن غلظت بالایی از فیبر محلول و بتا گلوکان به طور خاص تاثیر مضاعفی بر کاهش کلسترول خون دارد، در حالی که ۱ فنجان بلغور یولافجودوسر) پخته شده حاوی ۴ گرم فیبر است. به همین دلیل، شما می توانید با مصرف کمتر از سبوس یولافجودوسر)به نسبت بلغوریولافجودوسر) میزان بتا گلوکان بیشتری به عنوان کاهنده کلسترول در رژیم غذایی خود به دست بیاورید.

سبوس یولافجودوسر) در مقایسه با سبوس گندم

سبوس جودوسر و سبوس حاوی فسفر محلول و ویسکوز است، در حالی که سبوس گندم دارای فیبر نامحلول و غیرشفاف است. تحقیقات نشان داده است که فیبرهای محلول در چسبندگی، کاهش سطح کلسترول LDL موثرتر از فیبرهای غیرقابل نفوذ هستند. دلیل این است که فیبرهای محلول در روده حل می شود و مانند یک ژل چسبناک با اتصال به چربی ها سبب کاهش می شود .

فیبر و سلامت قلب و عروق

انجمن قلب آمریکا می گوید که سبوس یولافجودوسر) می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. به نظر می رسد فیبر محلول در سبوس کمک شایانی به کاهش کلسترول می کند اما LDL یا کلسترول خوب کاهش کمتری نشان داده و HDL کلسترول بد بیشتر کاهش یافته است. فیبر نامحلول ممکن است سطح کلسترول را خیلی پایین نیاورد، اما دارای مزایای دیگر قلب و عروق است که شامل کاهش فشار خون و قند خون و انسولین است.

احتیاط

محصولات تجاری با نام “کلوچه های سبوس” به فروش می رسندکه بر پایه محتوای سبوس یولافجودوسر) و گندم تولید می شوند. این محصولات نسبتا دارای درصد بالایی از سدیم و اسیدهای چرب اشباع شده، ترانس و چربی هستند، در حالی که سبوس ها به تنهایی می توانند میزان زیادی از کلسترول را کاهش دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی